TiOL's NYG ACR 95

Do you have a project going or will you be starting a project here very soon and just want to keep a log of everything you and when? Share with everyone every step of the way what sort of progress you are making on your project.
TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

TiOL's NYG ACR 95

Post by TiOL » Wed Jun 24, 2009 7:20 pm

roysneon brought me to this site from the .org so here's a copy of my project logs on the org and some exclusive things for 1gn.org :D

story: brought from a guy that didn't know anything about neons but he liked the color. I got there and saw the rear sway bar, rear disc brake. Checked the VIN with a friend who work at a dealer and yeah its a real ACR. It was pretty riced up at first but i knew it was gems under that lol

so here the pictures when i brought it home:
Image
Image
Image

stripes and glue removed:
Image
Image

no more bodykit !
Image
Image
Image

mopar pcm and bc coilovers
Image
Image

removed the remote starter and checked the wire harness because the old owner did some :mad: in the harness
Image

bc racing coilovers installed and a new front bumper too
Image
Image

maddog shifter with rod brake, powdercoated and a longer rod with a DSG delrin shift knob and boogers bushings too
Image

its now alive but straight pipe since i've sold the vibrant muffler
Image
Image

my crank sensor took a dump on me and broke in half so the magnet was stuck in the block. Here's me in an hotel parking in QC city trying to fix it lol
Image
Image

yesterday dropped the pan and changed the damned sensor !
Image

my pcm mopar still shooting me code 11 and my oem acr pcm doesnt code a thing ! found out my pcm mopar is defective it will always throw a code 11 so i switched pcm to my acr one !

started bodywork

shaved spoilers holes and keyhole (it was broke so out she goes)
Image

sanded the whole car and found out some holes in the rear driver fender so i need to make a new one.
Image
Image

EXCLUSIVE PICS FOR 1GN.ORG (yes this is some BBS RS with a design line centercap that matches the car and some custom lip on my bumper that im fitting on it :D)
Image

let me know what you think :)
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

User avatar
neon_freak
1GN Registrant
Posts: 521
Joined: Wed Feb 14, 2007 5:57 am
Location: Fond Du Lac, WI

Post by neon_freak » Wed Jun 24, 2009 10:01 pm

interesting how the old owner painted the moldings to match instead of just all nyg
95 strawberry coupe mtx sohc

pacesetter header/catback, sts, boogers, 3.0, atx tb, ported intake, mp ecu, solid bobble strut, magnecor wires


98 white rt coupe mtx 2.4

mopar ecu, egr kit. ur street pulley, mpx 60mm, iceman, msd wires/coil, solid mounts, ractive header, vibrant muffler

old 2.0-145.4hp@6161rpm, 134.5tq@5218rpm

suave23
1GN Registrant
Posts: 393
Joined: Thu Aug 23, 2007 5:21 pm
Location: Wellston, Ohio

Post by suave23 » Thu Jun 25, 2009 12:35 am

Wow.

I just saw pics of your old 2gn today (which was super clean), so this thread had me when I saw your username combined with the rescue of a '95 NYG ACR coupe. Full of win.

The only thing I'm not digging so far is the exhaust tip. It sticks out too far IMO. I'd rather see a stock DOHC or Dynomax muffler painted black with the tips tucked up nicely to the bumper.

Can't tell much about the lip with just that shot of it, but I love those wheels long time.
2003 Cobra 10th Anniversary - CAI, MAF, Exhaust, Pulley, and tune

TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

Post by TiOL » Thu Jun 25, 2009 12:35 am

yeah since its acr and a 95 it got gray molding maybe he wanted to stay oem lol but yeah it will be all nyg
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

wickedgoodneon
1GN Registrant
Posts: 706
Joined: Wed May 23, 2007 8:40 pm
Location: Lisbon Falls, ME

Post by wickedgoodneon » Thu Jun 25, 2009 5:02 pm

Im def digging the wheels.

The exhaust tip does need to be moved back about 4 inches.

The fron lip looks good from what i can see but we need a better shot to make a better judgement

TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

Post by TiOL » Thu Jun 25, 2009 6:18 pm

yeah i know about the exhaust its a dynomax but the stupid muffler shop welded the tip in place but they were bolts for holding it so i now need to cut it.

thanks for the feedback all :D

the front lip is a secret 'till its done lol
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

User avatar
metal_gear_jon
1GN Registrant
Posts: 559
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:12 pm
Location: Cincinnati, oh

Post by metal_gear_jon » Thu Jun 25, 2009 7:05 pm

Yes, another neon saved from ricer damnation, and it's an ACR to boot. Why can't there be more Neon owners like you? And if that's all the rust the cars has (doglegs and pinchwelds) you are damn lucky!
'98 Alpine Green Coupe turbo fodder
Image
^ Not mine...

http://www.tristateneons.org/ never forget...

Have a lol

Feeding the trolls since '07

TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

Post by TiOL » Thu Jun 25, 2009 10:25 pm

rear fender is done

Image

you can see the tools used for this project hehe i dont know all of the name in english but mostly patience is used lol
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

User avatar
roysneon
Moderator
Posts: 836
Joined: Thu Sep 27, 2007 11:50 am
Location: Dartmouth, Nova Scotia

Re: TiOL's NYG ACR 95

Post by roysneon » Fri Jun 26, 2009 2:00 pm

TiOL wrote:Image


:shock:

Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.
Image

Now taking 1gn of the month submissions for free 1gn.org window decals! Details here

charger440neon2.0l
1GN Registrant
Posts: 638
Joined: Sun Mar 11, 2007 11:39 pm
Location: Moro, Illinois

Post by charger440neon2.0l » Fri Jun 26, 2009 2:55 pm

I don't know which is worse buying an ACR all riced out or buying one thats been vandalized. at least the body kit had been painted. And it has an iceman cai on it. You outta shave the third brake light while your there.

TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

Post by TiOL » Fri Jun 26, 2009 3:46 pm

haha its about the same thing The iceman was added by me and i dont want to shave the third brake light since its illegal here to run without it and god knows how the cops love NYG color lol
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

Post by TiOL » Sun Jun 28, 2009 11:58 am

fenders welded i still need to grind my nasty welds lol
Image
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

SloUSDM20
1GN Registrant
Posts: 346
Joined: Mon Feb 12, 2007 2:26 pm
Location: Chesapeake, VA

Post by SloUSDM20 » Wed Jul 01, 2009 8:54 pm

aww shit. what lip is that? I always wanted to do the BBS mesh?slammed neon look. cant wait to see the finished product...
Image
[One of 1gn.org's first 50] Member #41
2.4L DOHC Naturally Aspirated
Crower Stg 3 Cams, Crower Valvesprings, and more...

TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

Post by TiOL » Wed Jul 01, 2009 10:04 pm

yeah thats what i will do slammed and bbs mesh :D

the lip is a honda lip that doesnt fit at all
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

TiOL
1GN Registrant
Posts: 49
Joined: Sun Feb 08, 2009 11:16 pm
Location: Québec Canada!

Post by TiOL » Wed Jul 01, 2009 11:22 pm

exhaust fixed
Image
NYG acr 95 SOLD to 1972demon on neoncanada.
rollin' in a 325is 91' I6 2.5 LSD SCHRICK 288 CAM i love the RWD !!
roysneon wrote: :shock: Holy Fucking Shit. Game over, Tiol wins.

Post Reply